Η αποζημίωση για ζημιές σε σκάφος μπορεί να φαίνεται περίπλοκη, αλλά ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα, μπορείτε να διασφαλίσετε μια ομαλή διαδικασία. Ακολουθεί ένας αναλυτικός οδηγός για το πώς να διεκδικήσετε αποζημίωση (claim) για ζημιές στο σκάφος σας.
1. Δήλωση Ζημιάς στον Ασφαλιστικό σας Πράκτορα
Το πρώτο βήμα είναι να ενημερώσετε τον ασφαλιστικό σας πράκτορα για τη ζημιά στο σκάφος σας. Η δήλωση (claim) πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες λεπτομέρειες όπως:
- Ημέρα και Ώρα: Σημειώστε την ακριβή ημερομηνία και ώρα που συνέβη η ζημιά.
- Μέρος: Περιγράψτε το σημείο όπου σημειώθηκε η ζημιά στο σκάφος σας.
- Καιρικές Συνθήκες: Καταγράψτε τις καιρικές συνθήκες τη στιγμή της ζημιάς, όπως άνεμο, βροχή ή άλλες σχετικές παραμέτρους.
Σε συνεργασία με τον πράκτορα, θα εκτιμήσετε το κόστος της ζημιάς και θα καθορίσετε αν αυτό ξεπερνά την απαλλαγή που προβλέπει το συμβόλαιό σας. Ο πράκτορας θα σας βοηθήσει να συλλέξετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και να κατανοήσετε τις επόμενες ενέργειες για την αίτηση αποζημίωσης (claim).
2. Ενημέρωση της Ασφαλιστικής Εταιρείας
Ο πράκτορας θα ενημερώσει την ασφαλιστική εταιρεία για την αίτηση αποζημίωσης (claim) και θα καθορίσει ποιος πραγματογνώμονας θα αναλάβει την υπόθεση του σκάφους σας.
3. Ετοιμασία Προσφορών για την Αποκατάσταση
Σε συνεργασία με τον πραγματογνώμονα, θα ετοιμάσετε προσφορές για την αποκατάσταση της ζημιάς στο σκάφος σας. Είναι σημαντικό να δράσετε σαν ανασφάλιστοι, δηλαδή να προσπαθήσετε να αποκαταστήσετε τη ζημιά με το μικρότερο δυνατό κόστος και με δικά σας κεφάλαια.
4. Υποβολή Τιμολογίων
Με τις συμφωνημένες προσφορές, θα εκδοθούν τα ανάλογα τιμολόγια, τα οποία θα πρέπει να δοθούν τόσο στον πράκτορα όσο και στον πραγματογνώμονα για την αίτηση αποζημίωσης (claim).
5. Τελική Έκθεση του Πραγματογνώμονα
Ο πραγματογνώμονας θα συντάξει την τελική του έκθεση και θα την αποστείλει στην ασφαλιστική εταιρεία για την αίτηση αποζημίωσης (claim) σας.
6. Έλεγχος της Τελικής Έκθεσης
Η ασφαλιστική εταιρεία θα ενημερώσει τον πράκτορα και εσάς ότι έλαβε την τελική έκθεση του πραγματογνώμονα και θα την ελέγξει για να δει αν συμφωνεί με τα ευρήματα, προχωρώντας στην έγκριση της αποζημίωσης (claim) για το σκάφος σας.
7. Έγγραφα για την Αποδέσμευση του Ποσού Αποζημίωσης
Ανάλογα με τη συμφωνία και την περίπτωση, η ασφαλιστική θα σας παρέχει τα απαραίτητα έγγραφα προς υπογραφή για την αποδέσμευση του ποσού της αποζημίωσης (claim) είτε σε εσάς είτε στον ασφαλιστικό σας πράκτορα.
8. Κατάθεση της Αποζημίωσης
Τέλος, θα γίνει η κατάθεση της αποζημίωσης (claim) στον λογαριασμό σας.
Κάθε αίτηση αποζημίωσης (claim) για ζημιά σε σκάφος είναι διαφορετική και υπάρχει πιθανότητα κάποιες διαδικασίες να διαφέρουν ανάλογα με την περίπτωση. Ωστόσο, αυτή είναι η βασική διαδικασία που κάθε ασφαλισμένος πρέπει να γνωρίζει ότι θα ακολουθήσει σε περίπτωση απαίτησης για αποζημίωση (claim).
Ασφάλιση Θαλάσσιων Παιχνιδιών | Ασφάλεια στα θαλάσσια σπορ | Συμφωνημένη Αξία (Agreed Value)
Ασφάλεια Τζετ Σκι | Ασφάλιση Καταμαράν Καβάλα | Ασφάλιση Καταμαράν στην Κέρκυρα | Ασφάλιση σκαφών αναψυχής νομοθεσία | Ασφάλιση Φουσκωτού Σκάφους
Σκάφος με Καμπίνα | Σκάφος Ψαρέμα | Αξεσουάρ Σκαφών Μεταχειρισμένα | Μεταχειρισμένα Σκάφη από Ιδιώτες | Oλική απώλεια | Ασφάλεια Κλοπής Σκάφους
Hull & Machinery Cover: Μικτή Ασφάλιση Σκάφους | Η ασφάλιση αστικής ευθύνης στο σκάφος σας είναι υποχρεωτική | Ασφάλιση Τρέιλερ | Καταμαράν ή Ιστιοπλοϊκό
Ασφάλιση Seabob | Στελέχωση Πληρώματος | Βαθύμετρο | ΑΣΦΑΛΙΣΗ SKIPPER | Ασφάλεια Γιοτ κατά τη Διάρκεια Μεγάλων Ανακατασκευών και Αναβαθμίσεων | Ασφάλεια για Μεταφορά και Παράδοση Σκαφών
Λεμβολόγηση Tender και Jet Ski: Η Σημασία της Νομικής Αυτονομίας | Ασφάλιση Mega Yacht